מכתב למשרד התחבורה בנושא, ציפוי חלונות
מכתב זה נשלח לבכירים במשרד התחבורה ,נכתב ע"י יעקב שטיינמן, וחשוב לכל אחד לקרוא ולהגיב! מכתב זה נשלח בחודש אוגוסט 2011 למנכ"ל משרד התחבורה ולשכת השר.
שלום,אני עוסק בציפוי חלונות לרכב וברצוני להסב את תשומת ליבכם לנושא. ציפוי חלונות איכותי מסנן את קרינת השמש ברמות אבסולוטיות,ומפחית את עוצמת החום שחודר מבעד לשמשות הרכב. ציפוי חלונות איכותי ע"י מדבקה קיים במספר רב של רמות כהות והפחתת חום,כולל צפוי חלונות שקוף אשר מסנן קרינה באותן רמות של ציפוי עם גוון. ציפוי חלונות איכותי הינו בעל רמת שקיפות וצלילות אופטית גבוהה,ועמיד לשנים רבות כולל אחריות היצרן מעל 10 שנים. ציפוי חלונות איכותי מגיע בעובי של 50-60 מיקרון ותורם לבטיחות האקטיבית ע"י מניעת פיזור רסס הזכוכית בזמן ניפוץ ושבר. ברכבים קיים ציפוי שקוף בשמשה הקדמית,ובמכוניות סופר יוקרה קיים בכל החלונות. ציפוי חלונות תורם לנינוחות ותחושת רוגע לנהג ולנוסעים,לכן קבלת החלטות הנהג יהיות טובות יותר,ובס"ד יפחית היקלעות למצב מסוכן. התקנת ציפוי חלונות איכותי,יפחית את הסיכון להנזק מפגעי קרינת השמש. לפי תקנה 356 סעיף ד' אסור לצפות את השמשה הקדמית והאחורית ואת חלון צד הנהג וחלון צד ליד הנהג מקדימה. רוב החום חודר מחלונות הרכב. ע"י היתר מושכל שיקבע ע"י מומחי משרד התחבורה ניתן לשפר את בטיחות והנאה למשתמשים ברכב. מדוע הציפוי אינו חוקי בשמשה האחורית,ולרכב שהשמשה האחורית מגיע כהה מהיצרן כן? אין שום הגיון,הרי בתקנה 356 ד; האיסור להתקין בשמשה האחורית כולל את כל שיטות הציפוי. אני מודה לך על תשומת הלב ואשמח לייעץ מקצועית במידה ואתבקש. יעקב שטיינמן.